Blijft u toch met vragen zitten? Bel gewoon even met 024 – 3 886 998

Big Data, dankzij uw eigen website!

17 januari, 2018

Met alle nodige tools

Ook op smartphone

Makkelijk te beheren

Er wordt in de markt al jaren over gesproken: “Big data”. Banken en verzekeraars zijn er gek op. Net als de meeste andere grote marktpartijen. Want het is ook niet niks, wanneer je als onderneming zoveel gegevens van jouw klanten beschikbaar kunt krijgen, dat je feilloos ‘weet’ wie je, met welk aanbod, wanneer moet benaderen om een maximale kans op succes te hebben.

En precies met dát doel hebben wij maanden geleden ons project ‘Analyzer’ opgestart. Een absoluut revolutionaire methode om ook voor u Big Data te kunnen verzamelen uit het bezoek aan uw website. En met heel veel genoegen kan ik u melden, dat alle tests inmiddels achter de rug zijn.
Analyzer laat u nu feilloos zien wie van uw relaties precies op dat moment behoefte heeft aan advies.
Sterker nog: u krijgt daar ’s ochtends via mail informatie over.

Vroeger

Voor een makelaar o/g was dat al jaren de gewoonste zaak van de wereld. Want wie een huis koopt heeft doorgaans ook een hypotheekadvies nodig. En wie voor een financiering van zijn nieuwe onderneming een bank binnen stapt heeft hoe dan ook tevens verzekeringen nodig. De makelaar en de bank, beide zaten, zoals dat heet, ‘voor in de bus’. Ze waren als eerste op de hoogte van de wensen van de consument en deden daar (terecht) hun voordeel mee.

Internet

Maar internet met alle daar aanwezige websites heeft daar de laatste jaren heel wat verandering in aangebracht. Een partij als Funda kan nu bijvoorbeeld precies ‘zien’ hoeveel consumenten langdurig bij een bepaalde woning blijven ‘hangen’. Informatie waarmee de betrokken makelaar dan weer feilloos kan nagaan hoe sterk hij staat tijdens de onderhandelingen.
En inmiddels is ook wel overal bekend dat vliegmaatschappijen precies ‘weten’ op welke dag en uur zij meer voor hun stoelen kunnen vragen. Allemaal dankzij Big Data.

Maar dit kunnen ze niet: 

En toch is er iets dat al die partijen niet kunnen: zij kunnen al dat surfgedrag niet koppelen aan namen van bezoekers. Want een bezoeker meldt zich nu eenmaal niet aan met zijn eigen naam. Hij is simpelweg ‘een bezoeker’. En dus blijven zij zich richten op ‘groepen’ bezoekers. Veel gerichter dan vroeger, dat wel. Maar al die internetpartijen kunnen nog steeds niet ‘zien’ welke consument hun website bezoekt.

Analyzer kan dat wel.

Analyzer laat u nu precies zien welke relatie van uw kantoor welke onderdelen heeft bezocht. Maar vooral ook wat die relatie in de weken ervoor op uw website heeft gedaan.
Om wat voorbeelden te geven:

Mijnheer de Vries, uw relatienummer 345, uit Amstelveen, bezocht gisteren op uw website de maximale hypotheekcalculator, maar blijkt sinds twee weken dagelijks ook de rentestanden te hebben bekeken. En de grafiek ‘renteverwachting’. Mijnheer de Vries is dus waarschijnlijk bezig een andere woning te kopen. En hij lijkt zenuwachtig te zijn.

Mijnheer Janssen, uw relatienummer 4563, uit Den Helder, bezocht gisteren op uw website de module ‘bereken het voordeel van oversluiten’ en blijkt al sinds begin afgelopen maand bijna dagelijks op uw website te kijken wat de renteverwachting is. Mijnheer Janssen overweegt waarschijnlijk zijn hypotheek over te sluiten. En zoekt daar het juiste moment voor.

Mevrouw van ’t Schip, uw relatienummer 7764, uit Bilthoven, bezocht gisteren op uw website het nieuwsartikel over de zorgverzekering, en heeft direct aansluitend op uw website de module ‘bereken uw zorgpremie, bezocht’.

Cruciale gegevens die u in staat gaan stellen feilloos na te gaan hoe u uw bestaande relaties verder kunt helpen. Bijvoorbeeld:

  • Via een aanvullende digitale nieuwsbrief naar de bewuste persoon, over het onderwerp dat daar kennelijk zo in de belangstelling staat. Misschien aangevuld met een oproep om voor advies even contact met u op te nemen
  • Of, u kent uw relaties het beste, een direct aanbod om even bij de beslissing te helpen.

Dagelijks om 08.00 uur

Analyzer meldt zich iedere morgen bij u via mail. ’s Ochtends prompt om 08.00 uur. Met een exacte opgave van wat er gisteren op uw website is gebeurd. En met een overzicht welke pagina’s door die bezoekers de afgelopen drie weken werden bezocht.

Kosteloos

Analyzer is voor onze relaties kosteloos toegevoegd aan het onderdeel ‘digitale nieuwsbrieven’