Actueel nieuws voor advieskantoren

Houd klanten op de hoogte, voldoe aan uw zorgplicht en verbeter de vindbaarheid van uw website (SEO)
Financieel advieskantoor met digitale nieuws-module op website

Waarom actueel nieuws belangrijk is voor advieskantoren

Vergroot klantvertrouwen, blijf zichtbaar in zoekmachines, en voldoe aan uw zorgplicht

Verbeterde klantcommunicatie

Met actueel nieuws op uw website kunt u klanten voortdurend op de hoogte houden van ontwikkelingen die voor hen van belang zijn.

Advieskantoren kunnen hun klanten snel informeren over belangrijke marktontwikkelingen, wetswijzigingen of nieuwe producten. Dit verhoogt de transparantie en versterkt de klantrelatie, omdat klanten altijd toegang hebben tot de meest relevante en recente informatie die hun financiële beslissingen ondersteunt.

Heeft u al een leverancier van nieuwsberichten? Deze kunnen wij ook voor u importeren.

Naleving van de zorgplicht

Advieskantoren hebben een wettelijke verplichting om hun klanten voortdurend te informeren en ondersteunen.

Door regelmatig actuele nieuwsberichten te publiceren, kunnen kantoren proactief belangrijke informatie delen over financiële producten, risico’s, en wijzigingen in wet- en regelgeving. Dit helpt om te voldoen aan hun zorgplicht, vastgelegd in de Wet op het financieel toezicht (Wft).

Meer informatie over de zorgplicht voor financieel adviseurs vindt u op deze pagina van de AFM.

Efficiënte contentdistributie

De integratie van de nieuws- en nieuwsbriefmodule zorgt ervoor dat u dezelfde content eenvoudig via meerdere kanalen kunt verspreiden.

Dit bespaart niet alleen tijd, maar verhoogt ook de betrokkenheid doordat klanten belangrijke updates zowel op de website als in hun inbox ontvangen. Door effectieve distributie van content vergroot u de zichtbaarheid en impact van uw boodschap, wat bijdraagt aan betere klantrelaties en merkloyaliteit.

Lees over het belang van effectieve contentdistributie op Marketingfacts.

Verhoog uw online vindbaarheid

Regelmatig actueel nieuws plaatsen verbetert de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van uw website.

Door relevante zoekwoorden en recente ontwikkelingen te delen, verhoogt u de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google, wat resulteert in meer websiteverkeer en potentiële nieuwe klanten.

AS Support neemt u dit werk uit handen. Dankzij onze geautomatiseerde nieuwsfunctie wordt uw website meerdere keren per week automatisch voorzien van actueel nieuws, zodat u zich volledig kunt richten op uw klanten.

De nieuws-module in de praktijk

Geïntegreerd in uw website, ook beschikbaar als WordPress plugin

Wie is aansprakelijk voor schade bij thuiswerken?

Thuiswerkers en schade: wie is er verantwoordelijk bij schade aan werkspullen?

Wie is aansprakelijk voor schade bij thuiswerken?

Na de coronaperiode werken veel werknemers thuis. Hoe zit het eigenlijk als een werknemer thuis schade veroorzaakt aan een laptop? Wie draagt deze schade?

Voor de coronacrisis werd er ook thuis gewerkt, maar door de uitbraak van het virus is voor veel werknemers gebruikelijker geworden om thuis aan de keukentafel te werken. Werkgevers hebben het ook gestimuleerd, want met z’n allen in een overbevolkt kantoor zitten is niet meer wenselijk. Door het thuiswerken ontstaan er vaker schades bij werknemers thuis. Hoe zit het met de aansprakelijkheid voor de schade? Het is thuis ontstaan, maar in de tijd van de baas. We leggen de verantwoordelijkheid uit met een laptop als voorbeeld.

Er ontstaat schade aan de laptop van de werkgever

Een werknemer is thuis aan het werk. De werkgever zal hiervoor over het algemeen ook de apparatuur verstrekken. Als de werknemer tijdens het werk koffie over de laptop laat vallen, dan draagt de werkgever de lasten van een eventuele schade. Uiteraard mag je als werkgever er wel vanuit gaan dat werknemers verantwoordelijk met de spullen omgaan, maar hierbij maakt het geen verschil of werknemers thuiswerken of op kantoor zitten.

De laptop van de werknemer raakt beschadigd – Wie betaalt?

In dit geval ligt de verantwoordelijkheid wat lastiger. De werknemer werkt namelijk op de eigen laptop. Hij doet werk voor de werkgever, maar dat wil nog niet zeggen dat de werkgever ook de schade aan de laptop draagt. Om verwarring te voorkomen moeten hierover vooraf goede afspraken worden gemaakt. Het lijkt voor de hand te liggen dat de werkgever de verantwoordelijkheid draagt. Het ligt anders als de werkgever wel een laptop van de zaak heeft aangeboden. Als partijen er onderling niet uitkomen, kan het aan de rechter worden voorgelegd.

Sommige werkgevers verstrekken een vergoeding aan werknemers als zij hun eigen spullen gebruiken voor het thuiswerken. Hiermee koopt de werkgever de verantwoordelijkheid bij schade af.

Keert de inboedelverzekering van de werknemer bij schade uit?

Een laptop die de werknemer privé bezit is verzekerd in de inboedelverzekering, maar of de verzekeraar de schade vergoedt, hangt af van hoe de schade is ontstaan. Koffie over de laptop gooien of deze laten vallen is niet verzekerd in de meeste inboedelverzekeringen. Er zijn wel zogenaamde allrisk-inboedelverzekeringen. In deze verzekering is een defect door bijvoorbeeld koffie of het laten vallen wél verzekerd. Helaas hanteren verzekeraars vaak wel een hoog eigen risico bij schade of ze hanteren een maximale vergoeding bij schade.

Conclusie – Maak goede afspraken met werknemers die thuiswerken. Zeker ook over schade aan de eigen spullen.

Start vandaag nog met het laten groeien van uw kantoor!​

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe onze veilige en schaalbare weboplossingen uw kantoor helpen meer leads te genereren en klantrelaties te versterken.

Wilt u dat wij contact met u opnemen?

Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op!

Disclaimer

 AS Support B.V. en haar medewerkers hebben de grootst mogelijke zorg besteed aan het samenstellen van de inhoud van deze website. Desondanks kunnen er geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie. Het gebruik van deze website en de daarop aangeboden informatie geschiedt geheel op eigen risico.

Alle geschillen die direct of indirect voortvloeien uit het gebruik van deze website vallen onder de exclusieve jurisdictie van de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Nijmegen is gelegen. Hierbij is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

AS Support B.V. behoudt zich het recht voor om de inhoud van deze disclaimer en de voorwaarden op elk moment, geheel of gedeeltelijk, te wijzigen, aan te vullen of in te trekken. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig indien deze schriftelijk door AS Support B.V. zijn bevestigd.